پروژه های فضای مرطوب ووداستار

رنگ ترموود فضای مرطوب

ترموود یکی از بهترین چوب‌ها برای استفاده در فضاهای مختلف است؛ در واقع در جامعه امروزی اکثر ساخت و سازها به سمت زیبایی سوق پیدا کرده‌اند. برخلاف گذشته که تنها از متریال‌هایی چون سنگ و آهن در ساخت و ساز استفاده می‌شد، امروزه از انواع چوب‌ها استفاده می‌شود.

پروژه های فضای مرطوب ( سونا،استخر … ) :

البته همه چوب‌ها قابل استفاده در ساخت و ساز نیستند. چوب‌هایی مثل ترموود علاوه بر زیبایی که در سازه‌ها ایجاد می‌کند، باعث مقاومت بالای سازه نیز می‌شود. رنگ ترموود یکی از مهم‌ترین مواردی است که در کنار چوب آن استفاده می‌شود. در واقع چوب ترموود با رنگ آن است که دارای جلا و مقاومت می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با چوب ترموود، رنگ ترموود و استفاده از آن در فضای باز و مرطوب آشنا شوید.

قیمت و خرید ترموود برای استخر

ترموود چیست؟

ترموود نوعی چوب است که از جنگل‌های دارای مجوز اروپا و بیشتر کشور فنلاند تولید می‌شود. این چوب با مکانیزم حرارتی پیشرفته‌ای فرآوری شده و به همین دلیل در برابر عوامل محیطی، شیمیایی و جوی مقاوم است. چون در برابر چنین عواملی مقاومت دارد، در انواع سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً در بخش‌های مختلف سازه‌هایی مثل ساختمان، آلاچیق، پرگولا، استخر، سونا، جکوزی و … کاربرد دارد.

رنگ ترموود چیست؟

ترموود چوبی است که قابلیت رنگ‌پذیری دارد. چوب ترمو در مقابل آفتاب و نور خورشید دچار تغییر رنگ می‌شود. به همین دلیل از رنگ ترموود جهت افزایش مقاومت در برابر تغییر رنگ و حفظ تازگی چوب استفاده می‌شود. این رنگ طول عمر چوب ترموود را در برابر آفتاب، آب، باران، شرایط مختلف آب و هوایی، نفوذ کپک، قارچ و موریانه افزایش می‌دهد.

رنگ ترموود همچنین باعث می‌شود رنگ چوب به طور یکنواخت تغییر کند. چون رگه‌ها و بافت‌های چوب با رنگ‌آمیزی بیشتر نمایان می‌شوند، زیبایی آن نیز بیشتر شود. رنگ ترموود بر دو پایه آب و روغن تولید می‌شود. رنگ با پایه روغن نفوذ بیشتری به چوب دارد و استحکام و مقاومت آن را بیشتر می‌کند.

 

کاربرد ترموود :

از دیرباز تاکنون از چوب در سازه‌های مختلفی استفاده شده است؛ اما در گذشته این چوب‌ها مشکلاتی چون پوسیده شدن، ورم کردن و … را شامل می‌شدند. با پیشرفت علم و تکنولوژی، این متریال به روش‌هایی خاص فرآوری شد. به گونه‌ای که امروزه این چوب فرآوری‌شده به طور گسترده در فضای داخلی، باز و مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فضای باز: ترموود نوع d که مخفف کلمه durability به معنی دوام و ماندگاری است، در فضای باز استفاده می‌شود. در بیشتر مواقع چوب ترموود از جنس چوب زبان گنجشک (ASH) و چوب گونه کاج (Pine) تولید شده و در نتیجه در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم می‌شود. این باعث می‌شود که در فضای باز به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

فضای داخلی: ترموود نوع S که مخفف کلمه stability به معنی پایداری و مقاومت در برابر عوامل جوی است، در فضای داخلی استفاده می‌شود.

فضای مرطوب: ترموود نوع d با توجه به رطوبت محیط 5 الی 6 درصد تغییر ابعاد می‌دهد. در حالی که ترموود نوع s با توجه به رطوبت محیط 6 الی 8 درصد تغییر ابعاد می‌دهد. به همین دلیل نوع d برای فضای مرطوب مناسب است.

قیمت و خرید ترموود برای سونا

رنگ‌آمیزی ترموود برای استفاده در فضای مرطوب :

همان‌طور که می‌دانید چوب در تماس با آب و رطوبت دچار تورم شده و پس از مدتی پوسیده و خراب می‌شود. با این حساب چگونه می‌توان از چوب ترموود در فضای مرطوب استفاده کرد؟

چوب ترموود در فرایند رنگ‌آمیزی، دارای پوششی ضد آب می‌شود. در واقع این رنگ برای چوب نقش پوشش ضد آب را دارد. این موضوع باعث می‌شود در ساخت استخر، حمام، سونا و جکوزی از این چوب استفاده شود.

علاوه بر این، در فضای اطراف این مکان‌های مرطوب هم می‌توان از چوب ترموود بهره گرفت و در نهایت آن را رنگ‌آمیزی کرد. چون قابلیت شست‌وشو نیز دارد، به هیچ وجه آسیبی نخواهد دید. این موارد در مورد فضاهای بسته بود. اما اگر فضا باز باشد، مثلا استخر‌های سقف باز، شرایط چگونه است؟

در فرایند رنگ‌آمیزی چوب ترموود، پوشش دیگر هم ایجاد می‌شود که از چوب در برابر اشعه نور خورشید ماوراء بنفش (UV) محافظت می‌کند. پس قرارگیری این چوب و رنگ ترموود برای فضای باز و در معرض نور خورشید نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند. پس از ساخت و پیاده‌سازی سازه، می‌توان آن را رنگ‌آمیزی کرد.

دستورالعمل رنگ ترموود برای فضای مرطوب :

رنگ ترموود فضای مرطوب باید توسط فرد حرفه‌ای انجام شود. این موضوع باعث می‌شود. طول عمر چوب بیشتر شود و البته زیباتر نیز دیده شود. در ادامه با روش رنگ‌آمیزی فضای مرطوب آشنا می‌شوید.

  • ابتدا سطح رویی چوب ترموود را کاملا خشک، عاری از گرد و خاک، چربی و رطوبت کنید.
  • دمای محیط رنگ کاری را متعادل و یکنواخت کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود.
  • رنگ را قبل از مصرف، در حلب رنگ با همزن چوبی هم بزنید تا رنگدانه و پیگمنت و حلال به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.
  • حالا که رنگ آماده است، نوبت به اجرای آن می‌رسد. قلم موی مناسب را به رنگ آغشته کرده و در جهت الیاف چوب بکشید. لایه رنگ باید کم ضخامت و نازک باشد؛ به گونه‌ای که در ده دقیقه خشک شود.
  • توصیه می‌شود بیست و چهار ساعت پس از رنگ کاری و خشک شدن کامل آن، مجددا ترموود را رنگ کاری کنید تا دو لایه شود.
  • قیمت و خرید ترموود برای استخر

خرید رنگ ترمو :

در صورتی که قصد خرید رنگ ترموود برای فضای مرطوب را دارید، باید به نکاتی توجه کنید. رعایت این نکات باعث می‌شود که چوب ماندگاری طولانی‌تری داشته باشد و در عین حال از زیبایی بیشتری برخوردار باشد.

  • موضوع اول، بررسی کاتالوگ رنگ ترموود است. شما می‌توانید بر اساس این کاتالوگ، رنگ دلخواه را انتخاب کنید.
  • در وهله دوم، برند رنگ ترموود را مورد بررسی قرار دهید. برند‌های مختلفی اقدام به تولید رنگ ترموود کرده‌اند. برای مثال برند آدلر، کیم و …
  • پس از بررسی این نکات می‌توانید به سراغ قیمت رنگ ترموود بروید. توجه داشته باشید که کیفیت رنگ با قیمت آن در تناسب باشد‌.

سخن پایانی :

با تولید چوب ترموود و رنگ آن، فضاهای مرطوب پیشرفت چشمگیری داشته‌اند؛ چرا که با متریال، فضاها کاملا متفاوت و شیک، همچنین با رنگ‌های متنوع و چشمگیر ساخته می‌شوند. منتها نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که چوب و رنگ با کیفیت بالا خریداری شده و با دقت و ظرافت نصب و رنگ‌آمیزی شوند. رنگ ایرانی ترموود یکی از باکیفیت‌‌ترین رنگ‌های ترموود است که از قیمت مناسبی هم برخوردار است.